Jakým atypickým způsobem se dá ohrozit království?

Zjisti víc

 

 

 

Bookishpixie: Pomoc, moje kniha je moc krátká!

Ahoj, super komunito, jsem Gabe a tohle je Bookishpixie. Během posledních několika měsíců jsem měl spoustu otázek ohledně dosažení požadovaného počtu slov pro plnou novelu bez strávení 10ti stránek popisováním pole. Naprosto tomu rozumím těmhle obavám. Psaní knihy je velká věc a psaní desítek tisíc slov potřebných pro dosažení délky té knihy se může zdát jako nezdolatelná věc, hlavně napoprvé.

A zdá se, že je tady nějaké nedorozumění, že pokud se nedosahujete té délky, které chcete, je to proto, že máte strávit tuny a tuny času vyplňováním místa popisy polí a trávy a květin a prostředí. A to obvykle není to, co potřebujete, abyste naplnili novelu. Aspoň to tedy obvykle není to jediné, co potřebujete. Ajá to vím, protože jsem autor, který konzistentně píše štíhlé první verze, což znamená, že na konci prvního draftu musím skoro vždycky přidat opravdu hodně slov.

Ve skutečnosti, když dokončím první draft, obvykle usoudím, že mě čeká ještě asi 25 revizí, protože to je tak obvyklý průměr, který dodávám během revizí a přísahám, že to nedělám přidáním popisu každého stébla trávy. Okey, takže jak nafouknout novelu, která je moc krátká.  No, jsi na správném místě, příteli můj. Existují čtyři základní oblasti, na které se podívám, když začínám s revizí prvního draftu.

První je prostředí světa

Pokaždé musím přidávat info o světě do mých revizí, protože když dělám první draft, tak se soustředím hlavně na zápletku, co znamená, že vezmu zápletku, kterou mám, a projedu ji pluhem, abych ji celou dostal na papír a vlastně nevěnuju moc pozornosti ničemu dalšímu, ač by si to zasloužilo.

Vytvářím vlastnosti světa a jeho prostředí během prvního draftu? Ano, samozřejmě, a to je důvod, proč se toho neobávám, protože vím, že spousta toho vznikne přirozeně, zatímco pracuju. Ale zjeví se to všechno v první verzi plně doladěné bez mého snažení? Ne, bohužel ne. Obvykle mám tunu otázek, které je v rámci světa potřeba na konci prvního draftu třeba zodpovědět a jejich zodpovězení přidá opravdu hodně slov. Pokud vás zajímají specifika ohledně stavby světa, podívejte se na můj playlist o worldbuildingu, na který je odkaz dole.

Druhá oblast je zápletka

Ano, jsem autor soustředěný na zápletku, ano, přemýšlím o zápletce hodně během prvního draftu, ale ne, neudělám to napoprvé perfektní, takhle prostě psaní nefunguje. Když se koukám na zápletku, myslím na to, jestli je každá jednotlivá scéna potřeba, jaké typy scén mi chybí, jako kde jsou mezery ve vyprávění, čím jsem projel moc rychle, když jsem psal první verzi.

V zásadě se dívám na Zápletku, a hledám slabá místa, rozebírám je a posiluju. Což pro mě mnohokrát znamená přidání nového materiálu. Nebo pokud musím něco vystřihnout, obvykle to taky musím celé úplně přepsat a obvykle nová scéna, kterou napíšu, skončí delší než ta původní. A pro další informace ohledně tvorby zápletky mrkněte na moje videa o zápletkách, na která odkazuju dole.

Třetí oblast je postava

Postava obvykle prostě znamená, že musím postavy udělat víc plastické. Takže z mého pohledu ohledně postav to znamená zamyslet se nad jejich vnitřním životem, na co myslí a co cítí a jak prožívají události a pak se ujistit, že tohle všechno je na stránce, takže jsou všechny motivace jasné a proč jednají a myslí tak, jak to dělají je zcela srozumitelné.

A pak se musím podívat taky na moje další postavy a ujistit se, že má každá svůj vlastní cíl a motivaci a svůj vlastní život, takže mají reálné konflikty a komplexnost postav a nejsou to jen papírové výstřižky. A znova, tohle všechno vyžaduje více slov.

A nakonec čtvrtá věc, ano, to jsou popisy

Nicméně když říkám popisy, nemyslím popisování pole na deset stránek. Mám na myslí podívat se na každou scénu a ujistit se, že čtenář si tu scénu dovede představit. A obvykle to pro mě není záležitost na první draft. Jsem notoricky známý pro to, že v prvních draftech se prostě jen soustředím na to, co potřebuju dostat na papír.

Jsem opravdu dobrý v dialozích už během prvního draftu, nicméně méně dobrý, pokud jde o to, že odehrávající se konverzace se neodehrává v černé díře. Takže hodně mých konverzací v prvních draftech bývá stylem dialog, dialog bez kontextu stran prostředí, co se děje kolem postav nebo kde vlastně jsou nebo jak spolu interagují a s prostředím. Protože to tam prostě doslova není, je to jako dvě postavy hovořící ve vakuu.

No napsal jsem hodně rukopisů, lidi, a tohle je v mých prvních draftech pořád a prostě jsem to nějak přijal, protože vím, že je to prostě něco, co musím zaplnit později. Takže popisy neznamenají popisovat pořád a pořád dokola tu samou věc, znamená to ukotvit scénu, aby měli čtenáři vodítko, kde se scéna odehrává a kdo jsou postavy.

V podstatě se chcete ujistit, že jste nakreslili kompletní obrázek pro čtenáře. Takže tohle jsou kroky, které já procházím, abych moje novely opravdu vyplnil.

Zdroj: Bookishpixie

Líbí se ti článek? Lajkni / sleduj / sdílej, ať ti nic neuteče.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *