iWriterly: 5 způsobů, jak zvýšit svou autorskou online přítomnost

Ahoj literární nerdi, jsem Meg LaTorre-Snyder a dneska budu na iWriterly mluvit o pěti cestách, jak jako autor zvýšit svou online přítomnost. Díky internetu a sociálním médiím jsme jako konzumenti neustále zaplaveni informacemi od reklam přes názory až po nové platformy. Je tu tolik lidí ke sledování, newsletterů k přihlášení a věcí, které projíždějí digitálními žilami světa, že se v tom my autoři oprávněně můžeme často cítit ztraceni.

Vydávání knih se ve svých mechanismech hrozně změnilo v tom, jak díky digitální změně funguje. Nakladatelé se zmenšují, e-knihy získávají větší popularitu a od autorů se očekává, že budou mít vyleštěné rukopisy, které se dostanou k literárnímu agentovi a (nakonec) k editorovi.

Spolu s tím se drasticky změnil také knižní marketing a od autorů se očekává také propagace jejich vlastních knih. Ať už hledáte literárního agenta, jste publikováni tradičně, nebo se vydáváte cestou sebepublikace, bez vyvinutí online platformy se na dnešním trhu autor už neobejde. Čtenáři vás nejen musí být schopni najít, ale chtít vás najít v dnešním digitálním světě.

Takže zvažte pět cest, jak jako autoři zvýšit svou online přítomnost.

Vytvoření webu

Tuhle radu dávám všem autorům, ať už píší povídky, novely, jsou novináři nebo cokoli mezi tím. Chcete být publikem dosažitelní snadno a digitálně. Pro autory novel se dá nicméně nastavit web několika způsoby. Nabízejte novinky ohledně vašich aktuálních projektů. Začněte blogovat. Můžete zkompilovat vaše další vydané práce. Nebo můžete vyjmenovat služby, které poskytujete jako editace nebo freelancing.

Značka

Druhou cestou je vytvoření vaší značky: Vyvinete si online personu (typického klienta) a téma, které můžete odborně pokrýt a jste v něm docela expert. No a podobně jako mnozí z vás, když jsem já sama slyšela “vytvořit” značku, napadlo mě, že venku je další milion spisovatelů. O čem můžu proboha mluvit, o čem nemluvil už někdo přede mnou? Ale zamyslete se nad tím takhle – vy jste jenom jedni.

Jen vy se díváte na svět tak, jak to děláte, se svými vtípky, se svou bláznivosti, svým sarkasmem i vážností, se kterou děláte svoje věci. A jen vy je umíte takhle dělat. Moje první rada je vážit si vlastní jedinečnosti. Jste úžasní a výborní a všechno to srandovní, jen se potřebujete rozhodnout, o čem sakra chcete mluvit.

Například pro mě osobně je moje značka většinou spojená s řemeslem psát a editovat. Jako editorka na plný úvazek dává smysl, že budu něco, co moje značka pokrývá, ale pro vás to nemusí být řemeslo, můžete mluvit o knihách, které čtete, nebo trendech v marketingu, nebo o čemkoli, co je vám vlastní.  V krátkosti pište o tom, co znáte, držíte se věcí, které patří do vaší oblasti, a buďte sami sebou.

Socnety

Třetí cesta je vybrat si, na jakých sociálních platformách budete aktivní. A buďte konzistentní. Hodně lidí řekne, že pokud si vyberete Twitter nebo Facebook, musíte postovat každý den. A i když to může pomoct, dokud jste konzistentní, je to to jediné, na čem záleží. Jak někteří z vás ví, Twitter byl tak nějak místem, které přitahovalo spoustu spisovatelů.

Takže si najděte ty populární hashtagy jako #píšu nebo #pitmadness (?), nebo všechny další oblíbené, a zapojte své kamarády autory. Ačkoli byste si mysleli, že autoři by se rádi shromáždili v místě, kde se dá psát, víte, víc jak 140 znaků na posezení, spousta autorů se zaměřuje na twitter. Nicméně Facebook je pořád populární místo stejně jako další online platformy.

Bez ohledu na to, co si vyberete, jak jsem řekla, buďte konzistentní.

Newsletter

Čtvrtá cesta je poslat newsletter. Tohle patří spíš lidem, kteří začali například s blogem. Chcete vytvořit newsletter nebo způsob, kterým autoři mohou sledovat vaše novinky a posty, které zveřejníte. Věc ohledně newsletterů je, že potřebujete vytvořit plán. Takže si vyberte den a každý týden, nebo měsíc, nebo jakoukoli dobu, kdy budete posílat newsletter, a držte se toho.

Komunita

Pátá cesta je vytvořit komunitu s dalšími autory. Jak budete psát obsah ohledně vašeho řemesla, který je váš jedinečný, nezapomeňte zapojit další autory a kamarády. Mluvte o řemesle, ptejte se na to, co čtou, a všechno kolem. Když to uděláte, vytvoříte místo, kam se budou autoři i čtenáři chtít vracet komunikovat jak s vámi, tak s vaší prací.

Nezapomeňte: nechcete se stát jen dosažitelnými pro čtenáře a autory online, ale chcete, aby se k vám vraceli pro víc. Pokračujte v psaní.

Zdroj: iWriterly

 

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *