Dalším bodem, který je relevantní, je, že někdy mě budete muset ignorovat. Tohle je opravdu důležitá lekce pro kohokoli, kdo se chce naučit psaní a rozšířil bych to na každé z umění. Každý autor je jiný a jsou jiní do té míry, že praktiky, které já používám a jsou nezbytné pro moje psaní a klíčem k mému úspěchu jsou naprosto špatné pro některé autory, kteří jsou úspěšní zcela stejně.
Odlišnost lidí a přístupů
Můžeme k věcem přistupovat zcela odlišně. Tohle je důvod, proč v tomhle kurzu hlavně odkazuju, protože vám představuju nástroje k vyzkoušení. Tím myslím, že každý nástroj, který vám v hodinách představím, je něco, co stojí autorům za vyzkoušení během jejich praktických zkoušek. Ale čím více toho napíšete a čím více budete sžití s procesem svého psaní a vyprávěním příběhů, tím víc budete brousit ty věci, které vás dělají úspěšnými, a definujte si úspěch, jak chcete.
Řekl bych, že pokud chcete být profesionálními autory v komerční fikci, asi budete definovat úspěch hned teď jako snahu napsat jednu knihu za rok, jednu knihu každé dva roky jako nejpomalejší tempo. Pokud to neděláte konzistentně, je to pro vás znamení k tomu pochopit, že lidé, kteří se chytnou, jsou lidé, kteří takhle postupují.
Více knih, než se chytnete (pokud se chytnete)
Ne všichni. Stephanie Meyer napsala jednu a chytla se. To se stává. To se pořád stává. Všichni moji přátelé, kteří se chytli, to udělali po napsání šesti nebo více knih. Já napsal 13 a prodal jednu. Dan Wells napsal šest. Píše líp než já. Opravdu byl. Začal mnohem líp. Tím myslím, že jsem se k psaní dostal hodně pozdě, takže moje první knihy jsou strašné. Danova první kniha je docela mizerná a jeho druhá kniha je super a potom už byly všechny super.
Ale to je právě ta konzistentnost, kterou nacházím u produktivních autorů, kteří se prosadí, Brian McClellan, nebo Charlie Holmberg, nebo lidi jak oni. Oni byli lidé, co konzistentně psali knihu za rok, možná knihu každé dva roky, velmi konzistentně a tvrdě pracovali na svém psaní. To znamená, že si potřebujete právě teď vybudovat dobré návyky.
Konzistentní produkce
To nejlepší, co můžete udělat, abyste byli profesionální autoři během pěti až deseti let, je říct si teď hned, “Okey. Jak si můžu najít dost času na to dokončit zhruba knihu každý rok, každý rok knihu kolem 100 000 slov, knihu kolem 200 000 slov možná každé dva roky? Když jsem se já prosazoval, zkoušel jsem 200 000 slov délky každý rok a dělal jsem to dokonce ještě o něco delší a docela pravidelně.
Já jsem zvláštní případ, protože jsem pracoval na noční směně v hotelu, takže jsem mohl psát, zatímco jsem pracoval. Takže jsem podváděl, okey? Chodil jsem prezenčně do školy, naplno psal a naplno pracoval tím, že jsem psal během práce. To pro moc lidí nefunguje. Ve skutečnosti, když jsem prvně učil tenhle kurz druhým rokem, Isaac Stewart, který je teď mým uměleckým ředitelem, sem chodil.
Pro někoho se postup fakt nehodí
Je to ilustrátor, ale zajímalo ho psaní. Přišel a řekl: “Jo, zkusim tu práci.” Šel a dostal tu práci na tom samém místě a vydržel tam tři měsíce. Bylo to jako: “Ne, ne noční šichty, ne. Ne pro Isaaca.” Isaac se mění asi v půl desáte v dýni. Děláme společně návrhy pro Magic: The Gathering, a obvykle začínáme v 6 a končíme někdy v 11 nebo ve 12, a v 9.30 je to tak, že doufáte, že budete hrát s Isaacem, protože hraje karty vzhůru nohama.
Usíná u toho. Takže zkusit aplikovat tuhle radu a pro něho to bylo naprosto šílené. Ukázalo se, že dobrá rada pro něj byla seznam Brandona s jednou z kamarádek, takže si ji nakonec vezme, protože mě představil Emily, potom jde na večeři a črtá si na stole a Brandon mu řekne:”Hey, jsi fakt dobrý umělec. Nechceš mi nakreslit mapu?” A asi o deset let později se naplno stará o moje ilustrace a taky o nějaké psaní částí některých knih.
Napsal knihy Way a Wayne, dělal pro noviny a dělal taky nápisy a podobně, to byla jeho parketa. Ale vaše cesta bude jiná. A neumím vám říct, co vám bude fungovat. Můžu vám jenom říct, co fungovalo hodně autorům v minulosti a co byste měli zkusit.
0 komentáøù