Počátek v bodě 5 000 NC, který je 0 Namidského času

Věk kovu a čepelí

v prvních letech průzkum terénu, obnova státních hranic a měst a zakládání nových

-ustaluje se…

 

Althorik rozdělen na Teserg, Bregotsko a Machaju

Anshové se situují na Dhermos

Na Aturu probíhají rodové války vrcholící odchodem masivní části lesních, stínových a ledových elfů na Tamaral, Tassarth a Nabu

Nabu se formálně dělí na Východ a Západ, přičemž obě poloviny zůstávají soustavou městských států

Tassarth de facto obnovuje předchozí strukturu, pouze na rozdíl od dřívějších šesti velkých formuje do mnoha malých království

Trpaslíci, tedy opět valná většina, se stěhují na Unghi a obnovují svou horskou říši

Unghi je ovládnut šotky, písečnými anshy, gromy a trpaslíky včetně několika kmenů stinných elfů

Dyren vyhlašuje samostatnost, nechává si název Bregotsko, zbytek se trhá na Thyoly

Atur podroben konzervativními čirými elfy, ostatní kmeny dále migrují za první vlnou a kooperují s ostatními rasami

na povrch začíná prosakovat živější magie a dochází ke zřetelnější diferenciaci profesí

-kouzelníci, tvůrci a mniši začínají být cennou a žádanou posilou

 

Pomalu se formují jejich cechy a organizace. Skupiny zvyklé na klasický způsob boje a řešení věcí začínají mít strach. Projevy této omezenosti jsou stále zřetelnější. V některých místech začíná dokonce pronásledování, zákonné zakazování a další kroky.

 

Cechy se pozvolna stahují do undergroundu, až se nakonec jejich Zakladatelé, tedy ti, kteří v jednotlivých oborech a jejich propojení dosáhli nejvyšších znalostí, stahují na Tassarth a následně zakládají Atchreum v Mlčenlivých horách, další skupnky se ukrývají v kryptách, jeskyních a na dalších nepřístupných místech – odnože Atchrea, počátky Mlčenlivých.

 

 

 

 

 

Společnost pozdě zjišťuje, že magické složky potřebuje a že bez nich je v mnoha ohledech nahraná. Jenže profese nemají nijak valný zájem o návrat, aspoň ti skutečně dobří.

 

Ve městech zůstává populace kouzelníků i dalších profesí, ale na průměrné úrovni.

 

 

 

Věk Bílé noci

Po několika desítkách let se nutně pomalu obnovuje kontakt magic a non magic populace.

Mágové a další jsou po letech vítáni s otevřenou náručí a požívají značné vážnosti. Rozšiřují se ohlasy na jejich schopnosti a stávají se z nich hrdinové kolikrát i bez vážnějších skutků.

Vznikají akademie, staří mistři uší v ústraní, magie se míchá do politiky.

Používání magie se v určitém bodě zastavuje a vyžaduje bádání v ní samotné.

Objeveny nové principy, pokroky díky spojování umu jednotlivých profesí.

Vzniká matrice mrtvého blesku, kouzla umožňujícího vycucnutí magie z jedince.

 

-pak je objevena matrice mrtvého blesku, kouzla umožňujícího kompletní vycucnutí energie z prakticky všeho.

s tímto kouzlem začíná řešit své osobní problémy i se angažovat v politice při rychlém řešení konfliktů.

zjišťuje, že i velké množství síly navíc zvládá naprosto bez problémů

během velmi krátkého času prakticky nejmocnější mág Namidu

konec přichází z pokusem vysát velmi starého druida, což se mu sice napůl podaří, ovšem rozdílnost typů magie způsobí chvilkovou nestabilitu, která ale dokonale stačí k celkové zkáze.

Nastává Bílá noc a třetí Roztříštění Namidu

Třetí věk, později Věk rovnováhy, nebo Věk Mlčenlivývhc…ae t má ještě dost času

-historie se potřetí opakuje s tím, že se všichni snaží nalézt nějaký kompromis mezi ocelí a magií, který snad bude tentokrát vést alespoň k nějaké stabilitě

cca 500 let po Bílé noci začínají Ozvěny smrti ve sférách stínů příchodem Mozenrata na Namid. Končí o zatím neznámý počet let později sjednocením Naefaru a probuzením Eora Prvotního.