K čemu vedly rizikové pokusy jednoho uznávaného druida?

Zjisti víc

Jenna Moreci: 10 nejlepších tipů pro zabíjení postav

Ahoooj všichni. Dneska si v duchu Halloweenu budeme povídat o zabíjení. Samozřejmě fiktivním. Spousta autorů je super nadšená, když přijde na zabíjení postav. Tak nadšená, že se do toho moc ponoří a většinou do dojebou. Takže než vyrubete celé svoje obsazení, mám pro vás 10 tipů na zabíjení, abyste to udělali správně.

(Poděkování platformě Skillshare)

Ale nejdříve zabijeme pár postav, jak to psací bohové zamýšleli. Pokud chcete víc tipů, odebírejte, dávám spoustu tipů na psaní, vydávání a marketing. A nezapomeňte si koupit mou temnou fantasy Savior´s Sister, zvláště pokud máte rádi situace, kdy postavy dostanou sekeru. Protože v téhle knize jich zemře hodně.

Teďka už k zabíjecím tipům 3…2…1…start

Číslo 1: Nevynalézejte znova kolo

Tady vám na chvilku seberu vítr z plachet. Od doby, kdy HBO vyšla na světlo s Hrou o trůny, objevuje se hrozný kvantum nových autorů, kteří se předhánějí v tom, kolik ve svých knihách zabijí postav. Myslí si, že zabíjení postav je drsný, že je to dělá zvláštními a bezohlednými autory. Jenže to tak není.

Smrt je dost možná nejpopulárnější konflikt ve fikci, pravděpodobně nenajdete jedinou knihu, která ji aspoň nezmiňuje. To proto, že jde o běžný konflikt života, protože všichni v nějakém momentu života známe někoho, kdo zemřel. Psaní o smrti vás neudělá jedinečnými, ani to neudělá dojem, protože to děláme všichni.

Neříkám to proto, abych vás kopla do koulí. Říkám to proto, že tahle mentalita působí autorům potíže. Zabijí několik postav a myslí si „Zmákl jsem to! Napsal jsem další VELKOU KNIHU!“ Tohle vám nepomůže. Smrt je všude, její použití vaši knihu neodliší od zbytku.

Číslo 2: Ať má smysl

Hodně autorů se nakrkne, když tohle řeknu, ale řeknu to stejně: Každá smrt ve vaší knize musí sloužit nějakému účelu.

„Ale Jenóóóó…“ Sklapni, velké dítě! Nech mluvit dospělé. Každá smrt ve vaší knize by měla sloužit účelu, protože každý bod zápletky příběhu má nějaký účel. Takhle knihy fungujou. Každá akce má sunout příběh kupředu. Každá! Krom toho, to, že každá smrt má mít nějaký účel, neznamená, že to musí být monumentální účel. Neříkám, že máte udělat každou smrt dramatickou a takovou, že scéna bude jen o ní. Jen říkám, že byste měli být schopni ukázat na každou jednotlivou smrt ve vaší knize a vysvětlit, jak ovlivňuje příběh. I třeba jen o kousek.

Zbývá vám ještě 70 % článku.
Chcete-li pokračovat ve čtení, přihlaste se k odběru newsletteru nebo zalogujte.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Upozornění: Veškeré návody, tipy a rady ohledně psaní je na místě brát právě jako rady a tipy, nikoli neotřesitelnou pravdu vytesanou do kamene. Je možné je porušovat a mnoho úspěšných autorů to dělá. Prvním krokem k funkčnímu porušení pravidla je však jeho dobrá znalost aneb Naučte se pravidla, abyste věděli, jak je správně porušit;-)

Související články

Brandon Sanderson: Autorský blok a opravování mizerných textů

Brandon Sanderson: Autorský blok a opravování mizerných textů

V téhle třídě jsme ještě nemluvili o autorském bloku, že ne? Tak to trochu probereme, protože je to taková divná věc. Doktoři nemají lékařský blok. Ani mechanici. Když přijdete k mechanikovi, aby vám vyměnil olej, neřeknou Mám mechanický blok, nemůžu povolit tyhle...

Vivien Reis: 16 postav, které byste měli v příběhu mít

Vivien Reis: 16 postav, které byste měli v příběhu mít

Nazdar lidi. Jsem si docela jistá, že většina z vás už slyšela o Myers-Briggsově testu. Někteří z vás ho už asi používají i při psaní a ostatní o něm třeba slyšeli, ale třeba si nemyslí, že by ho potřebovali. Rozhodně se velmi hodí, zvláště pokud máte problémy dostat...

Líbí se ti článek? Lajkni, sleduj, sdílej, ať ti nic neuteče.

Jestli ti dokonce nějak pomohl v psaní nebo tě přivedl na nějaké další myšlenky, zvaž podporu webu.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *