Země, Peklo, Nebe…je jedno, kde jste, byrokracie je stejná…

Zjisti víc

 

Ellen Brock: 7 důvodů, proč čtenáře nezajímají vaše postavy

Ahoj lidi, tady je Ellen Brock, editorka. Dneska s váma chci probrat 7 důvodů, proč čtenáře nezajímají vaše postavy a co se s tím dá dělat. Chci začít tím, že strávíme spoustu času dumáním o čtenářích, kteří se zajímají o postavy. Myslíme si, že to znamená, že postavy potřebují být sympatické, že to musí být milí lidé nebo dobří lidé, že se musíme cítit dobře, když si k nim vytváříme vztah.

Jenže to není nutně ten případ. Zajímá nás hodně postav, které nejsou milé nebo sympatické, takže se nemusíte bát udělat vaši postavu nemilejší. Někdy autoři ve snaze přilákat čtenáře k postavě jí přidávají víc a víc dobrých skutků jako adoptování sirotka nebo vzetí bezdomovce na večeři. A to často spíš učiní vaši postavu méně zajímavou, protože vypadá nerealisticky.

Takže když dneska mluvím o tom, jak pomoci čtenářům, aby je vaše postavy zajímaly, nemluvím o dělání postav milejšími nebo oblíbenějšími, ale spíš o tom učinit je pro čtenáře zajímavější a propracovanější z hlediska toho, co se jim stalo, protože to drží čtenáře u textu. Pokud se čtenáři o postavu nezajímají, není to zřejmě problém osobnosti. Velmi vzácně jsem v nevydané knize našla postavu, která byla z nějakého důvodu prostě okamžitě odporná.

Zbývá vám ještě 70 % článku.
Chcete-li pokračovat ve čtení, přihlaste se k odběru newsletteru nebo zalogujte.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Upozornění: Veškeré návody, tipy a rady ohledně psaní je na místě brát právě jako rady a tipy, nikoli neotřesitelnou pravdu vytesanou do kamene. Je možné je porušovat a mnoho úspěšných autorů to dělá. Prvním krokem k funkčnímu porušení pravidla je však jeho dobrá znalost aneb Naučte se pravidla, abyste věděli, jak je správně porušit;-)

Související články

Robert McKee: Proč je studium pro autora klíčové

Robert McKee: Proč je studium pro autora klíčové

Otázka: Když přijde na psaní, vypadá to, že jsou tu obecně dva přístupy. Jeden zahrnuje vzdělání a výzkum, druhý říká, že instinkt a talent jsou to jediné důležité. Můžete to rozvést? Těm úhlům pohledu rozumím, slyšel jsem to mnohokrát. Ale z mé zkušenosti mi přijde,...

Ellen Brock: Jak představit hlavního hrdinu vaší knihy

Ellen Brock: Jak představit hlavního hrdinu vaší knihy

Možná jste se při odmítnutí vašeho rukopisu už setkali s tím, že editor necítil propojení s vaší hlavní postavou. Tohle je opravdu častý problém, existuje ale poměrně přímý důvod, proč se lidem nedaří s vaší hlavní postavou propojit. A obvykle je kámen úrazu v tom,...

Jenna Moreci: 10 nejlepších rysů v romantické fikci

Jenna Moreci: 10 nejlepších rysů v romantické fikci

Nedávno jsem na vás vypálila desítku podle mého názoru nejhorších romantických rysů. Dneska obracíme stránku a pustíme se do desítky těch nejlepších. Takže se vhrneme na ty vlastnosti příběhu, které mě nutí pištět jako 12ka na koncertě Backstreet boys. Je to stará...

Líbí se ti článek? Lajkni, sleduj, sdílej, ať ti nic neuteče.

Jestli ti dokonce nějak pomohl v psaní nebo tě přivedl na nějaké další myšlenky, zvaž podporu webu.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *