Jenna Moreci: 10 nejlepších tipů pro zvýšení vašeho počtu slov – rada pro pod autory (under writers)
Ellen Brock: Jak se emočně propojit s vašimi postavami
iWriterly: Běžné omyly nových autorů, 13 věcí, kterým se vyhněte
Abbie Emmons: 10 způsobů, jak se stát rychlejším autorem
Jessica Brody: Rychlý a snadný hack na autorský blok
Cíle versus Systémy
Jenna Moreci. 10 nejlepších způsobů, jak se skutečně soustředit na psaní knihy
Shaelin Writes: Uvádění 10 nejčastějších psacích rad na pravou míru
Vivien Reis: 12 tipů, jak vymyslet název pro knihu
WASD20: 10 pravidel pro tvorbu uvěřitelných fantasy map
iWriterly: Jak zjistíte, že vaše psaní stojí dost za prd
Alexa Donne: Běžné archetypy postav v thrillerech
Shaelin Writes: 15 tipů pro psaní lepších povídek
National Center For Writing: 5 psacích tipů od Margaret Atwood

Robert McKee: Může příběh zůstat zajímavým v momentě, kdy čtenáři znají jeho konec?
Tohle má co dělat s dramatickou ironií. Když je příběh vyprávěn tak, že obecenstvo je napřed před postavami, vědí víc než postavy, tak může odhadnout i konec příběhu. Když to uděláte, zájem se změní, není to otázka „kdo to udělal“, protože obecenstvo zná všechna fakta. Není to nejspíš ani otázka toho, jak se to celé vyvine, protože vědí nejspíš i tohle.
Otázky v takovém případě zní proč a jak. Jak a proč tahle postava nebo soubor postav udělal to, co udělal a co už víme, že udělal. Tohle je mimochodem důvod, proč když podruhé vidíte opravdu dobrý film, tak si ho často užijete mnohem víc. Protože znáte všechna fakta, znáte konečný výsledek, ale napodruhé pozorujete pozorněji chování postav kousek po kousku. A začínáte rozumět jejich proč a jak až do úrovně podvědomí.
Rozumíte silám, které jsou mimo kontrolu samotných postav, tedy jak a proč tyhle postavy dělají, co už víte, že dělají. Takže efekt toho, že publikum je před postavami a vznikne dramatická ironie, je nepochybně větší zapojení. Je to však zapojení do jak a proč, tedy do jiných složek.
Zdroj: RobertMcKee
0 komentáøù